CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, August 23, 2012

SAM - Filem 2012 Wajib Tonton

Dear blog,
16th August - Thursday


Filem 2012 yang wajib tonton !! itulah komen aku selepas keluar dari panggung wayang.. kerana terlalu excited tahap maksima, aku sanggup turun sorang (tak bawak kawan2) tengok movie ni midnite show !! yelah~ sementara tunggu sahur, aku qiyamulail kejap dalam panggung hehe~

Romantic Psychological Thriller !! itu genre paling tepat aku letakkan untuk movie ni.. lain dari movie2 yang pernah diterbitkan di Malaysia sebelum ni.. credits buat pengarah termuda dalam sejarah perfileman Malaysia, anak Dato Yusof Haslam and adik kepada Syamsul Yusof.. wahh~ semua ahli keluarga sekarang dah hebat cop duit $$$ .. siap sorang2 dengan gelaran millionaires.. tabik spring to Haslam Family !!

Pemilihan tunjang utama movie ni pun hebat ! Shaheizy Sam memang paling layak menggalas watak Sam yang sangat romantik dengan buah hatinya, Lisa.. Kadang-kadang Sam rasa tercabar bila Lisa digilai oleh ramai mamat2 dalam pejabatnya. Haiqal (Azad Jasmin) & Jefri (Shamsul Yusof) hingga kini masih menagih cinta Lisa walaupun tahu Lisa dah nak kahwin dengan Sam. Di sini bermulalah konflik psycho2 hingga filem habis. kesian, malam Sam ingin melamar Lisa, mereka berdua dipukul dan diculik ! Murder Game ni aku rasa paling sadis. Kesian Sam & Lisa~~ Teknik penggambaran aku salute habis !! sampai aku lupa yang aku perlu sahur lepas tonton midnite show ni.. haha.. babak2 murder game yang sangat2 mencemaskan !! Siapa yang culik & ingin membunuh Sam & Lisa ? 

But frankly, aku dah dapat agak siapa culprit yang psycho dalam movie ni around minit ke 30 filem ni.. mungkin sebab aku dah banyak tengok movie orang putih kot ! hehe~ so tepat sangatlah jangkaan aku hehe.. apapun untuk movie ni aku kasi 8.5/10 !! hebat~ & untuk Shaheizy Sam, aku kasi 9/10 with his excellent job ! Lisa macam biasa.. adorable tapi amat kesian watak dier... Haa~ dan watak Fimie Don amat2 berkesan di hati aku.. walaupun muncul cuma kurang dari 10 minit tapi watak nyer di opening cerita (dalam 10 saat) & pertengahan cerita sangat2 memberi impak kepadaku !!

Siapa yang psycho ? Haiqal ? Jefri ? jawapannya adalah jeng jeng jeng........ SAM !!!! haha.. Sam yang buat semua ni.. Sam yang bunuh Haiqal & Lisa !! Sam yang culik dirinya sendiri & Lisa !!         

0 comments: