CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, July 21, 2012

Salam Ramadan 1433H

Dear blog,
21st July 2012 - Saturday

1st of Ramadan tahun ni sama diraikan oleh Brunei Darussalam dan Malaysia pada hari Sabtu, 21 Julai 2012. Ibadat puasa musim ini aku berazam untuk menjadi insan yang lebih baik setelah banyak perkara berlaku sepanjang tahun ini terhadap diriku. Suka, duka.. lebih-lebih lagi duka, aku pendam sendiri kerana insan yang paling aku rapat telah menjauhi aku.. entahlah.. dia seolah-olah mencipta dinding pemisah menjadi jarak sedangkan jauh di hati kecil nya aku tahu, dia rindu untuk bercerita, bergurau, bermanja denganku.. tapi biarlah dulu... aku mau dia sendiri yang memecah pintu keegoannya terlebih dulu... arghh.. mengapa pulak aku berCurhat sedangkan i should tell you guys about hari pertama ku di Ramadan musim 1433 hijrah ini...

Hari pertama puasa, Alhamdulillah, aku dapat selesaikan bacaan juz 1 dan dapat menyempurnakan solat Terawih :'( bukan tujuan ku untuk berbangga malah jauh di sudut hatiku untuk tidak menjadi insan riak.. tapi aku sedih dan terharu kerana ALLAH Ta'ala telah beri ku kesempatan untuk memperbetulkan diri ku yang cuai, alpa lagi lalai selama ini. Jatuh air mata ini sambil menghayati bait-bait lirik dari lagu TAUBAT SEORANG HAMBA yang sememangnya menggambarkan perjalanan hidupku... semoga hari-hari mendatang, aku akan lebih taqwa dan sentiasa mencari keredhaanMu jua ya ALLAH....

Oh ya... sempena Ramadan musim 1433 ini, aku abadikan satu foto fresh habis !! taken by seorang photographer muda berusia 17 tahun iaitu adik saya sendiri.. hehe.. tema foto ialah Salam Ramadan tapi bentuk ala-ala retro sikit lah... saya rasa konsep itu sesuai kot.. hehe.. ada makna tersirat dengan gabungan warna dan latar belakang.. itu dari kaca mata saya lah as a linguist !! haha.. apa-apapun, tulus ikhlas dari hati saya, saya ingin memohon kemaafan jika ada tersilap bahasa terkasar kata dan sama-sama kita berdoa moga ibadah Ramadan dan ibadah-ibadah lain yang ada di dalam bulan suci ini diberkati.. rebutlah peluang menggandakan amal hitung kita semua.. ameen =)


0 comments: