CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, December 21, 2011

Tragedi 20th Dec 2011

Dear blog,
.
21th Dec 2011 - Wednesday
.

Keseronokan bercuti tiba-tiba bertukar menjadi tragedi. Brunei Darussalam dikejutkan dengan berita menyayat hati kelmarin (20 Dec 2011) apabila sebuah bas pelancong Brunei yang membawa 31 Bruneians bercuti di Sabah terlibat dalam sebuah kemalangan ngeri. sehingga hari ni, 6 orang warga emas telah kembali ke rahmatullah (2 meninggal dunia di tempat kejadian) bila bas yang dipandu laju hilang kawalan (dipercayai akibat rosak "belting" bas) lalu merempuh sebatang pokok pada jam 3.05 petang. Sumber juga mengatakan bas malang tersebut terbalik 2 kali di KM 8.9 Jalan Tamparuli, Ranau.
.
.
Honestly, i was crying looking at the pictures.. kesedihan yang tidak dapat digambarkan..
.
.
the bus overturned twice, grazed a tourist bus on the opposite lane and slammed into a tree 30 metres away before splitting into two on a downhill stretch nearby. The force of the impact was so great that the roof of the bus was ripped open
.
.
Suasana hiba di hospital Sabah..
.
.
Di atas keprihatinan our Majesty, KDYMM Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah, Baginda membawa terbang balik dengan pesawat khas RBA kesemua mangsa dan jenazah dan selamat sampai ke Brunei sekitar tengahari tadi (21 Dec 2011)
.
.
.
Sebahagian tentera dari Kem Lok Kawi, Sabah membantu mengangkat jenazah ke dalam pesawat khas Brunei. Terima kasih kepada Kerajaan Negeri Sabah di atas bantuan yang diberikan.
.
Al-Fatihah kepada semua warga yang terkorban dan takziah ku titipkan buat para keluarga mangsa. Semoga mereka dirahmati Allah SWT dan bersama dengan kekasih-kekasihNya seperti yang dijanjikan Allah jua. Ameen....

0 comments: